80/365

Berpetualang ke Riau – Lingga. Part IV.

Hari kedua kesokkanye, haku dah pegi ke Jambatan Barelang. Dalam perjalanan kesana, drebar (pemandu haku) dah berenti tepi jalan – beli rokok di wartel. Dan haku sempat amek gambo bawah nih dari dalam mobil saje.

What to do at Batam?
Orang ramai kata datang ke Batam tujuan utama nak berurut. Tapi itu bukan tujuan haku. Tak terlintas pown. Kowser.

What to eat at Batam?

Apalagi kalo bukan nasi ayam penyet. Tapi itu bukanlah tujuan haku jugak. Kat tesco seri alam dan LC Catering Jalan Tebrau pown ader. Kat Batam haku belasah ayam KFC jak.

What to buy at Batam?

Orang kata buah salak batam sedap. Sedaplah sangat kan. Haku carik nak mam*pus x jumper2 jugak.

What else to buy at Batam?

Orang kata barang2 palsu jenama terkenal pown bersepah. Aper klise kann. Dulu2 masa kat Melbourne haku dah beli beg kulit jugak, tp xdok saper yg minat. Kahh.

Jalan menuju Jambatan Balerang, Batam Island

15 thoughts on “80/365

  1. Unik tempat tu.Kalau boleh ambik gambar kat sana ngan lebih banyak, sebab makcit teruja nak tengok. Batam ni tempat yg menjadi sebutan org lelaki kat opis makcik.perempuan sana cantik sangat kot.

    1. kan me dah sebut kat atas tewww, ‘batam’ tempat syurga mengurut zahir dan batin.. ahaha

      dan me dah sebut gak kt ayat pertama.. gambar2 dan citer2 batam akan banyak menyusul pas nih.. tungguuuu oke

    1. jgn salah paham erk doc.. me x ckp ‘dara’.. ahaha

      ‘pulsa’ = ‘pulse’ = ‘top up’ tefon lohh.. ohoho

Comments are closed.