KK – KOTA BELUD – LANGKON – SIKUATI – TG SIMPANG MENGAYAU – KUDAT – BAK BAK

Sampang Mangazo, Kudat

Jalan-jalan Pegi ke Sabah: Day Two

Pagi2 Khamis sudah ondway ke utara pulau. Tujuan utama nak tangkap sunset di Tip of Borneo.

Limpas bandar Kota Belud. Limpas Longkon. Singgah di perkampungan nelayan Sikuati. Ingatkan ade gambo pantai cantik.

Gatal dan teruja sangat nak tengok tip of borneo, haku terus ke Tg Simpang Mengayau, walopon jam baru pukul 12 tengahri. Wakgarmin sudah tunjuk shortcut jalan yg rosak. Sibbaik balik haku perasan ade jalan di kampung bersebelahan yg lebih elok tapi berlubang-lubang jugak.

Amek2 gambo di tengahari yg panas terik dgn kepala lutut masih berbisa memanglah mencabar.

Kul 3 dah sampi dan solat di masjid Kudat pulak. Jalan2 kat Esplanade Sidek. Tengok orang tangkap udang galah dan letak dalam botol plastik.

Bila hari dah petang, haku patah balik ke tip of borneo. Tapi sempat singgah di pantai Bak Bak yg menarik jugak.

Sampi di tip of borneo utk kali kedua kul 5 petang. Masih ade sejam setengah seblom sunset. Orangramai memang ramai.

While at Kudat small town..

 

And later that evening while enjoying sunset view at the northmost tip of Borneo.

18 thoughts on “KK – KOTA BELUD – LANGKON – SIKUATI – TG SIMPANG MENGAYAU – KUDAT – BAK BAK

  1. salam tuan..

    Geramnya tengok gambar-gambar ni semua.. rasa macam nak geget-geget je..grrrrrr

    Saya suka semualah.. semua cantik.. perut pun cantik….ampunnnnnnnn🙂

    1. ahaha.. sbb jamban bakang mesjid kampong tuh, mestilah jamban jemaah.. jamban orang kampong kat rumah memasing oke..

Comments are closed.