KK – KOTA BELUD – KOKOL HILLS

JALAN JALAN DI BAWAH BAYU: DAY FOUR

Semalam (Sabtu) haku rehatkan cikBibah yg sudah berjalan jauh. Tunggu kawan dari Likas yg datang dengan keluarganye dan bawa haku jalan2 naik alphard yg besar gedabak oke.

Kul 10 something, kami dah smpi Kota Belud, atau KB orang sini bilang bahh. Tiadalah yg menarik sangat di bandar KB nih.

Pastu kami terus tuju sekitar kawasan luar bandar KB. Amek gambo sawah padi, tp awan tebal masih menutupi atas Gunung Kinabalu tuh.

Dek kerana kesuntukan masa, hajat kami nak ke Jambatan Gantung Tamparulli terpaksa dibatalkan.

Dipendekkan cerr, sblom senja, kami dah sampi di Kasih Sayang Resort, di kawasan pinggiran gunung (Kokol Hills) yg pemandangannye cantik juge. Yg uniknye, di sebelah barat leh tengok sunset diatas bandaraya KK. Dan disebelah timurnye leh tengok sunrise diatas Gunung Kinabalu.

Nota. Entri nih haku terpaksa pakai photoscape sbb laptop Acer Aspire yg haku dah pakai selama 6 tahun dah kaput. Sori sbb gambo2 haku kurang adjust dan nmpk kelam jer.

10 thoughts on “KK – KOTA BELUD – KOKOL HILLS

  1. eh yg gmbr pemandangan sawah pagi dgn rumah jejauh tu cantek..

    err apsal masam je muke org dlm gambo ni? hehehe 🙂

  2. Pondok sawah tu sama betul dgn pondok sawah arwah bapak saya dulu
    Dinding dari kulit meranti
    Tapi yg tu macam lain sikit

Comments are closed.