CAN ABO SPEAK CHINESE?

Malam Ahad pas balik mengaji, aQi dan aBo dah soh haku guna printer. aQi nak photostat ic. aBo pulak nak print kerja sekolah pelajaran siviks katanye.

Tapi printer hp haku kat umah dah buat hal. Mula2 dakwat printer dah habis. Haku tengok jam dah kul 9.30 malam. Haku bergegas ke Tesco. Sibbaik tak kena pakai bra bertudung bagai segala kedai komputer leh photostat ic. Tapi takde kedai pon yg leh print materials aBo punye. Haku beli dakwat kartrij – kaler hitam saje.

Sampi umah, bila try2 guna printer pulak jadik jam. Dem. Haku tengok jam dah kul 10.30. Tengok muka aBo dah macam nak menangis sbb esoknye Senin nak kena hantar kat sekolah pulak. Sian punye pasal haku gi carik kedai cyber cafe tengah malam. Akhirnye kedai komputer ketiga kat sebelah warong mamak saje yg leh print. Lapan poh sen sehelai jadi jumlah sumer lapan belas hinggit utk 32 helai makk. Itu tak kisahlah, janji dpt print. Lega rasanya.

Pasal tajuk entri. Ada yg tanye aBo leh cakap Cina ker? Bukan setakat cakap cina, tulis pon pandai. For info, kesemua anak2 haku sekolah rendah jenis kebangsaan cina dari darjah satu sampai enam. Haku tak penah cakap cina dgn dorang. Tapi selalulah dengar dorang chong ching chong ching dgn jiran cina sebelah. Dan ada kengkawan cina datang umah dgn emak bapak dorang. Yaasir pulak dah masuk tadika cina. Dah pandi mengira dan bernyanyian dlm bahasa cina jugak. Kena register sekolah cina sama dgn aBo tahun depan.

5 thoughts on “CAN ABO SPEAK CHINESE?

  1. Level berapa tu Yaasir?
    Antie dah level 5-10
    Dr Zomboss masih belum boleh mati tapi

    Morning Me

    🙂

Comments are closed.