MUSIM BUAH-BUAHAN

Pagi Ahad haku dah balik kampong. Jenguk2 bapak haku yg tengah uzur dan pokok buahan di kebun haku yg sedang lebat berbuah. Ada durian, rambutan merah, pulasan dan cempedak. Tapi haku leh amek buah rambutan kuning saja, itupun kat tanah kebun bapak haku, sebab bapak haku dah pajakkan kebun haku (depan tanah kebun dia) tu pada orang lain.

So, nampaknye tahun nih kena beli kat gerai tepi longkang jugak.

38 thoughts on “MUSIM BUAH-BUAHAN

  1. untung ada dusun kan? sya cadang nak cari pokok durian pajak di sini, tp pose kan..baik pajak di tepi jalan je.. ;p

    1. rambutan kuning tu rambutan kawen biasanya lagi sodapp.. tapi rambutan merah yg lekang pon sodapp gakk.. ihiks

    1. waalaikumsalam abg azmnor ittewww.. kan me dh tulis tu, buah durian, rambutan merah, pulasan dan cempedak.. tapi xleh nak petik sbb dah kena jual kt orglen.. uhuhu

  2. Hihihi..biasalah bukan bidang kita.. Cubalah letak gambar makanan sure x salah punya.. Hehe

Comments are closed.