Month: April 2012

KAIS PAGI MAKAN PAGI

↑ Dulu JJJ untuk rakyat Johor yg berketurunan Jawa

Pepagi tadi dah kuar rumah beli nasi lemak utk anak lanang yg dok sorang2 kat rumah. Beli kat Caltex sudah.

[+ Senarai Permohonan Tender WWW yg Berjaya ]

Alahai.

Advertisements

BUTANG BAJU AKU MANA PAH


↑ in memory of Teuku Zakaria aka P Ramlee A.M.N. at Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

Kemaren sempat lagi singgah ke makam Allahyarham P Ramlee di Jalan Ampang yg sepelaung je dari opis me.

Hari ini 29 mei 2012 genap 39 tahun bepergian allahyarham tokoh seni tersohor alam Melayu itu. Bersamalah kita sedekah Al-Fatihah buatnya, semoga rohnya tenang dan dicucuri rahmat. Amin ya robbal alamin.

Dan hari ini juga hari Seniman Negara.

Pascanota. Sazali (anak angkat) P Ramlee terlantar sakit selepas kemalangan beberapa bulan lalu. [+ Kosmo! Online ]

Alahai.

↑ under the canopies and KLCC, Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

↑ unmarked old grave, Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

↑ bunga Firecracker (Crossandra Infundibuliformis) di pusara, Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

AKU TAK SUKA KALER HIJAU

Gunung Pulai, Jalan Sawah, Kulaijaya

Ahad semalam pepagi lagi sudah hantar ayahnda nak buat gigi palsunya. Tapi doc kata takleh buat dulu sebab ayahnda baru je dicabut giginya minggu lepas. Nampaknya kena tunggu me balik dari obersi dulu.

Salam pagi Senin kengkawan semua2 lah.

Alahai.

↑ Gunung Pulai, Jalan Sawah, Kulaijaya 

↑ my old man at Klinik Pergigian Makmur

WAK MEMANG JELESS


↑ the red Menu of George & Dragon Cafe, Jalan Glasier, Taman Tasek

Bukan me yg jeles ya. Tapi ada yg jeles sbb ituari dah bawak anak wedok pegi makan steak kat Jalan Ampang.

Pencarian restoran steak di jb agak mencabar juga. Mula2 memang nak terai restoran TGIF yg dah 15 tahun tak bepergian itu. Tapi ada org kata steak di Taman Tasek itu pun mancongkam juga. Walopon gitu, me cuma terai salad epal ijo saja.

Alahai.


↑ Jalan Glasier, Taman Tasek


↑ yaasir is playing iPad at George & Dragon Cafe


↑ the green apple salad of George & Dragon Cafe


↑ peppermint tea i ordered at George & Dragon Cafe


↑ aQi at George & Dragon Cafe last night


↑ today special is on chalkboard of George & Dragon Cafe


↑ spaghetti of George & Dragon Cafe


↑ beef steak of George & Dragon Cafe