WEDOK VS LANANG

↑ Crying yaasir (anak lanang) at Plaza Angsana

Siapa tak faham perkataan diatas sila angkat kening ok.cukup-cukup tak yah sampai berkerut dahi tu  tahu la tak faham kalau betul-betul nak faham baca sampai habis eh.tiada paksaan dalam Islam.

Wedok: adalah golongan-golangan orang yang suka makan cekodok ye.ko lah orang tu.suka sangat makan cekodok kan.
Lanang: adalah golongan-golongan orang yang suka masuk meminang pantang jumpa anak dara orang dia nak pinang dah gatal sangat nak kahwin la tu

Terdapat banyak perbezaan antara dua golongan ni.Antaranya:

Mandi: Kalau orang wedok selalunya diorang mandi 2 kali sehari je  sebab diorang rasa bersih je.paling banyak pon 3 kali sehari. dan diorang mandi adalah sangat lama.Bagi orang lanang pulak diorang mandi 3 ke 5 kali sehari. dan diorang mandi adalah sangat kejap. kurang dari 5 minit.

Baju: Orang wedok tak pakai baju banyak sangat dalam sehari kalau nak solat ke, duk rumah ke pakai baju sama. Tapi bagi orang lanang diorang pakai baju banyak sangat.Solat lain, keluar rumah lain, kerja lain, nak tido lain

Kekuatan: Orang wedok biasanya dikenali sebagai golongan yang lemah tapi tak adalah lemah sangat.kuat jugak apa Orang lanang pulak adalah golongan yang kuat. Tapi zaman sekarang ni banyak yang dah patah.

Kalau orang wedok dan orang lanang bergabung.mereka boleh menghasilkan zuriat yang comel masa kecik. kalau dah besar tak tahulah jadi ape kan.

merepek je lah.wedok tu perempuan dalam bahasa jawa. lanang pulak lelaki.

Nota dari me. Ahaha.. mengarut je lebih me ni mcm budak xde kerja.. me kopipes je dari anak wak mail blog =) Tuan rumah jgn mare ye, kalo x suke, me dilit, jangan saman me tapi. ;-P

Alahai.

6 thoughts on “WEDOK VS LANANG

Comments are closed.