Month: April 2012

HEPATITIS B

↑ bahasa malaysia-simple-fun.com [+ LINK ]

Lesson 8: How, how, how?
Macam mana? Mana boleh?

Me  : Doctor, I need vaccination again, right?
DrSingh  : Let me check first…for hepatitis B, yes. But, you are late.

Me : So how ?
DrSingh : This should be the second jab. Due to the reason that you are late, I have to give you the first jab again.

Me : Doctor, how can it be like this?
DrSingh : How can it not be? The jab from the other day is no longer effective.

Me : So, four times of jabs?
DrSingh : Yes, it should be only three times.

Me : (Sigh ) Next time, I won’t be late again.

Nota utk diri sendiri (me). Lu pk la sendirik. Ihiks.

Nota me lagi. Me baru tau. Pen murahan yg sama digunakan oleh PM kita untuk mensain dan meluluskan sesuatu projek negara. Nape? Tak pecaye? [+ Kembara Mahkota Johor ]

Alahai.

WEDOK VS LANANG

↑ Crying yaasir (anak lanang) at Plaza Angsana

Siapa tak faham perkataan diatas sila angkat kening ok.cukup-cukup tak yah sampai berkerut dahi tu  tahu la tak faham kalau betul-betul nak faham baca sampai habis eh.tiada paksaan dalam Islam.

Wedok: adalah golongan-golangan orang yang suka makan cekodok ye.ko lah orang tu.suka sangat makan cekodok kan.
Lanang: adalah golongan-golongan orang yang suka masuk meminang pantang jumpa anak dara orang dia nak pinang dah gatal sangat nak kahwin la tu

Terdapat banyak perbezaan antara dua golongan ni.Antaranya:

Mandi: Kalau orang wedok selalunya diorang mandi 2 kali sehari je  sebab diorang rasa bersih je.paling banyak pon 3 kali sehari. dan diorang mandi adalah sangat lama.Bagi orang lanang pulak diorang mandi 3 ke 5 kali sehari. dan diorang mandi adalah sangat kejap. kurang dari 5 minit.

Baju: Orang wedok tak pakai baju banyak sangat dalam sehari kalau nak solat ke, duk rumah ke pakai baju sama. Tapi bagi orang lanang diorang pakai baju banyak sangat.Solat lain, keluar rumah lain, kerja lain, nak tido lain

Kekuatan: Orang wedok biasanya dikenali sebagai golongan yang lemah tapi tak adalah lemah sangat.kuat jugak apa Orang lanang pulak adalah golongan yang kuat. Tapi zaman sekarang ni banyak yang dah patah.

Kalau orang wedok dan orang lanang bergabung.mereka boleh menghasilkan zuriat yang comel masa kecik. kalau dah besar tak tahulah jadi ape kan.

merepek je lah.wedok tu perempuan dalam bahasa jawa. lanang pulak lelaki.

Nota dari me. Ahaha.. mengarut je lebih me ni mcm budak xde kerja.. me kopipes je dari anak wak mail blog =) Tuan rumah jgn mare ye, kalo x suke, me dilit, jangan saman me tapi. ;-P

Alahai.

[PHOTO ESSAY] JASIN SNAPSHOTS: A COWBOY TOWN

↑ 1. Welcome to Jasin

Sementara tunggu anak wedok berurusan dalam kolejnya, me jalan2 pekan Jasin itu. Tiga jam memang suatu waktu yg panjang juga.

Tahun lepas me dah buat photoessay Masai. Tahun ni terai kat Jasin pulak. (41 photos total)

Alahai.

↑ 2. Bunga kertas, Masjid Al-Ghaffar, Jasin, Melaka


↑ 3. Masjid Al-Ghaffar, Jasin, Melaka


↑ 4. Jasin Post Office


↑ 5. JKR red Building, Jasin, Melaka


↑ 6. Makam Tok Senara, Jasin, Melaka


↑ 7. Due to unmarked gravestones, you don’t know which one is him. Makam Tok Senara, Jasin, Melaka.


↑ 8. Umno building, Jasin


↑ 9. Muhibbah Restrooms, Jasin


↑ 10. Three small palm trees, next to the restroom.


↑ 11. Blue Avon building at the first roundabout in Jasin, Melaka.


↑ 12. EPF Building, Jasin, Melaka.


↑ 13. KFC Restaurant, Jasin, Melaka.


↑ 14. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 15. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 16. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 17. Fastlink mobile shop, Jasin, Melaka.


↑ 18. On the first roundabout with huge tanjak monument, Jasin, Melaka.


↑ 19. Maybank branch, Jasin, Melaka.


↑ 20. A lottery shop, Jasin, Melaka.


↑ 21. Classic telephones, Jasin, Melaka.


↑ 22. RM55.5 million lottery jackpots waiting for you, Jasin, Melaka.


↑ 23. Another roundabout in the town center, Jasin, Melaka.


↑ 24. Pasaraya Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 25. Bazar Melayu (Malay Wet Market), Jasin, Melaka.


↑ 26. Love me? at Shell petrol station, Jasin, Melaka.


↑ 27. Pumping Shell’s Ron 95, Jasin, Melaka.


↑ 28. A caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 29. A caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 30. Snapping the caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 31. Teh 0 not so tasty at the Waterfront, Jasin, Melaka.


↑ 32. Farah was here at Waterfront, Jasin, Melaka.


↑ 33. Great Frangipani flower (Plumeria Obtusa) next to Petronas gas station, Jasin, Melaka.


↑ 34. An abandoned old traditional house, Jasin, Melaka.


↑ 35. A temporary bus and taxi stand, Jasin, Melaka.


↑ 36. Panorama ad on the bus, Jasin, Melaka.


↑ 37. A red JKR building, Jasin, Melaka.


↑ 38. Anati’s kindergarden, Jasin, Melaka.


↑ 40. Now we can tender KL registration number of ‘WWW’ but what will follow after ‘WYY’ later?, IKM Jasin, Melaka.


↑ 41. Ati at Dataran Jasin, Jasin, Melaka.

AKU TAK SUKA ASAM PEDAS

↑ Jalan Laksamana 2 

Ondway balik dari Jasin, me teringin pulak nak terai asam pedas melaka. Orang kata asam pedas kat sini sedap. Betul ke? Kahh.

Tapi di pekan Jasin memang tiada restoran asam pedas kan. Dari Jasin ke bandaraya pula memang agak panjang. Pencarian kedai Hajjah Mona asam pedas yg biasa-biasa aje tidaklah mencabar mana, sebab wakGarmin pun sudah kenal.

Tapi taklah sehebat asam pedas Terangkat (Desa Pandan). Dan asam pedas Buburia boleh tunggu.

Alahai.

↑ we are the only customers