Category: Food

7 RAMADHAN 1433H

last night Bukit Belacan’s crescent moon

Semalam tidak seperti selalunya, malas hendak berebut-rebut membeli juadah di param. Tetiba teringin hendak makan nasi ayam penyet pula. Restoran nasi ayam penyet AP Bandar Baru Ampang sudah.

Hari ini sudah 7 Ramadhan 1433 Hijrah, bermaksud sudah seminggu kita berpuasa. Alhamdulillah. 3 minggu lagi kita akan berhari raya kan. *Senyum.

Me juga baru tahu yg 7 Ramadhan merupakan siri drama TV3 di bulan puasa ini. Me tidak tengok tapi. [+ Carimember ]

Alahai.

nasi ayam penyet AP BANDAR BARU AMPANG
cendol air soya
me can dream, can’t me?

AKU TAK SUKA CHICKEN WINGS

Vivo’s Honey Baked Wings at Tebrau City

Di pasar lambak semalam, mQ sudah pesan 20 (baca dua puluh sahaja) (ketul) kepak ayam bakar untuk kaum kerabat.

Tengahari tadi, di restoran piza Amerika itu pun mQ sudah pesan kepak ayam juga. 4 keping ketul saja. Tiba-tiba minda bercelaru berkenaan pencarian penjodoh bilangan untuk kepak ayam pula.

Postnote. Thanks to my cyberfriend for the ‘penjodoh bilangan’ itu. 😉

Alahai.

AIR JARANG | BUKAN AIR OREN

Kain Jarang (Google Image)

Ada sesiapa tidak pernah dengar perkataan ‘Air Jarang’? Ya, hanya orang Johor saja yg selalu sebut perkataan ini. Air Jarang yg me maksudkan bukanlah air seksi sebab pakai baju jarang seperti gambar diatas. *Ketawa. Melalut pulak me ni, nanti tiba-tiba kena hentam dengan akak Anon pula. *Ketawa lagi. Hai akak Anon, kalau akak nak tahu Air Jarang tu apa, sila tengoklah gambar di bawah ini ya.

Inilah benda Air Jarang yg me selalu order kalau makan di warung mana-mana. Alah, yg selalu dipanggil juga Air Masak lah, Air Putih lah, Air Suam lah ataupun nama komersialnya Sky Juice. Boleh gitu?

Jadi kalau ada yg baru berpindah ke Jay Bee tu, jangan tak paham ternganga pula bila ada orang minta Air Jarang. *Senyum.

Alahai.

The Sky-juice

RESTORAN HAJIME

↑ HAJIME Restaurant, Jalan Damai off Jalan Tun Razak and the photo is not belong to me

Ada orang kata steak buaya panggang kat restoran jepun Jalan Damai sedap. Tapi bila me pergi terjah nak tengok restorannya, dah bungkus lah pula.

Lenkali nak terai nasi ayam rempah atau asam pedas terangkat Desa Pandan pulop.

Alahai.

CHOLESTEROL TESTER

↑ Spiny Lobster (Rock Lobster), Scientific Name : Panulirus homarus

Sabtu malam kemaren mQ dh kata nak makan lobster besar. Yaasir tak ikut sebab tgh merajuk, nak tinggal kat rumah dengan bibik katanya. Lagipun bibik nak balik esoknya.

Bawak dorang gi Selera Senibong Seafood sudah.

Alahai.

↑ fresh squids and prawns not for me

↑ my whole family except Yaasir

↑ Rock Lobster after being cooked and served

↑ siakap stim

↑ kangkong goreng belacan

↑ kerang bakar

↑ sotong masak sambal

↑ pengamen jalanan, like in Jogjakarta