Category: Johor Bahru

324

Sesekali haku amik gambar portrait bebudak. Sambil test lens 50mm f/1.8D.

Kesemua gambar portrait berikut tanpa HDR.

Yep, haku tahu. No smiling faces in my family. ;-P

Jaya Jusco Tebrau City, Johor

aTi

aBo

yaasir (number 5)

56/365

[+ 5/11/2009 ]

Pagi2 Sabtu haku terjah ke Taman Megah Ria pulak. Tangkap gambar sunrise atas jejatas (pejalan kaki) yg atapnye terkopak sana sini.

Kelihatan jelas sebelah kiri ialah Country Tower Condominium.

 

Pasir Gudang Highway, heading east

Remember the Titan

Dari Bukit Layang-layang, haku terjah ke Jalan Tembaga. Tangkap gambar kilang petrokimia terbesar negara. Tapi masa haku sampai, api yg selalu menjulap2 naik tinggi dari serombong x kelihatan pulak.

Titan Petrochem (M) Sdn Bhd, Pasir Gudang

51/365

Sepatutnye ini entri tuk esok. Tapi, doc zouldahan (dgn lens barunye 50mm f/1.8) semlm dah tanye.

Dah dekat dah tu dgn Festival Layang2.
Tak menembak kat sana pulak ke?

Stop. Haku tak tepek gambar doc zouldahan takut dia mare2 kat haku pulak nnti.  ;-P

Sebenarnye malam Sabtu haku dah terjah Bukit Layang-layang sempena Festival Layang-layang Sedunia 2011.

Tembak-tembak tractor saja. Boleh kan. *Senyum.

Kites Hill, Pasir Gudang

Sebenarnye haku demam dah 5 hari. Ituari haku dah jumper Doc Singh (baca betul2, dan bukan DrHoney oke). Doc Singh (xdok blog oke) dh bg haku ubat demam, dan ubat batuk. Oleh kerana ubat dh habis, haku jumpe doc haku kat Klinik Penawar sinih jakk.

Dek kerana demam, beberapa perkara dan meeting haku tunda. Janji dgn officemate (Rahul, sorry mate!) dari Melbourne yg datang ke KL pown haku x dpt nk layan. Kempunan gak nak tengok rakan blogger (Knizam, sori bro) bersanding semalam kt Jasin.Tapi, tak kira ujan atau panas, blog mesti diupdate tiap2 hari kann. *Ketawa.

Bukit Layang-layang, Pasir Gudang

50/365

Tengahari Senin kelmarin haku sudah terjah ke Laman Rekreasi Tasik Pandan. Sorang diri macam biasa lohh.

Hepi weken wat kengkawan sumer larr.

Laman Rekreasi Tasik Pandan, JB

Gambar bunga Blake’s Bahinia disitu.

Laman Tasik Pandan, JB (not HDR)