Category: Johor

AKU TAK SUKA GAMBAR SUNSET

↑ sunset at Tasik Seri Alam, last Sunday’s evening

Kekadang malas nak bekejar2an tangkap sunset tepi tasik.

Tapi kekadang tak sempat menyempat nak punggah memunggah turun barang2 groseri dari Tesco, dah bekejar2an jugak ke tasik.

Alahai.

AKU TAK SUKA KALER HIJAU

Gunung Pulai, Jalan Sawah, Kulaijaya

Ahad semalam pepagi lagi sudah hantar ayahnda nak buat gigi palsunya. Tapi doc kata takleh buat dulu sebab ayahnda baru je dicabut giginya minggu lepas. Nampaknya kena tunggu me balik dari obersi dulu.

Salam pagi Senin kengkawan semua2 lah.

Alahai.

↑ Gunung Pulai, Jalan Sawah, Kulaijaya 

↑ my old man at Klinik Pergigian Makmur

NEXT STOP? EGYPT?


↑ Toyota Service Center, Plentong

Sabtu kelmarin sudah hantar van buruk untuk servis. Sudah 11 tahun bersama-sama. Susah dan senang. Ada kawan lain, sudah 9 tahun pakai (van jenis yg sama), nak jual, beli Alphard katanya. Amboiii.

Sambil layan movie ‘Gallipoli‘. Dan teh tarik dan nasi lemak dan kolesterol gratis.

Alahai.

↑ Gallipoli on the screen

13

Pagi Ahad (13 Mei 2012) sudah sampai diperkarangan restoran KFC Saleng.

Majlis pelancaran Kembara Mahkota Johor yg ketigabelas.

Perdana Menteri, dan Menteri Besar, pun ada. Sambil promosi kempen pilihanraya umum (PRU) ke tigabelas juga.

Citer berkaitan. Gambar2 dlm entri ni guna kamera dslr. Gambar me dgn Dato Hishamuddin Onn dalam kamera Lumix GF1 tak boleh dibaca pula.

Alahai.

سري ميدان

Gara-gara ingin menjejak pengukir tulisan khat nama famili, me gagahkan diri juga ke pekan Seri Medan (Sri Medan).

Selama lebih sebulan me tidak mendapat jawapan sms, maupun telefon, tanpa balasan emel. Tanpa agak-agak ongkos harga tulisan khat sudah pun me bayar dulu, online tapi.

Sejujurnya. Me tak anggap ini adalah suatu muslihat perniagaan zaman siber. Sebab sampai sekang masih tak dapat apa2 hatta satu lesung batu pun. Mungkin pengukir ada rahsia yg tersembunyi agaknya. Wallahualam.

Pascanota. Berkenaan batu tanda kosong itu sudah berpindah dan ditukar baru. Dulu (2008) betul-betul didepan pejabat pos, tapi sekang (2012) agak kebelakang. [+ zero milestone ]

Pascanota lagi. Pagi kelmarin me sudah terima bingkai nama2 famili yg me pesan itu. Alhamdulillah.

Alahai.