Category: Pontian

MUSIM BUAH-BUAHAN

Pagi Ahad haku dah balik kampong. Jenguk2 bapak haku yg tengah uzur dan pokok buahan di kebun haku yg sedang lebat berbuah. Ada durian, rambutan merah, pulasan dan cempedak. Tapi haku leh amek buah rambutan kuning saja, itupun kat tanah kebun bapak haku, sebab bapak haku dah pajakkan kebun haku (depan tanah kebun dia) tu pada orang lain.

So, nampaknye tahun nih kena beli kat gerai tepi longkang jugak.

SEKERAS KERIKIL

Jalan Midlands, Kulaijaya

Pagi2 Sabtu haku dah balik kampung. Ziarah bapak haku yg sedang uzur. Ituari kan dok kat umah abang haku di Felda Tenggaroh.

  • Badan sebelah masih kena stroke x leh gerak.
  • Marah pada anak2 yg xnak balik jenguk.
  • Masih degil nak buat parang yg orang order.
  • Sibbaik de adik pompuan sanggup berenti keje nak jaga.
  • Dah warning xnak gi spital, xnak berurut, xnak macam2.

Haku kuar umah awal pagi sbb haku nak amek gambo matahari terbit kat Gunung Pulai nih.

[+ 3 May 2010 – Gunung Pulai ]

Citer lain. Balik dari kampung, haku sempat tengok movie HBO – Mr Holland’s Opus. Memang bergelinang airmata. Sentimental sungguh haku. *Ketawa.

Nota kecil. Drama sekeras kerikil lakonan mantap Jalil Hamid dan Fauziah Nawi yg berkesan. Tapi haku tengok sekali, lama sudah, itupun x abes. Nak download torrent rasa malaslah pulak.

Jalan Sawah, Pekan Nenas

75/365

Spt yg diplan, haku dah belayar ke Pulau Kukup. Selama nih haku xtau ade bot ke sana. Sepoh minit je dh smpi.

Pulau kecil yg xdok penghuni. Menarik dan cantik dgn keindahan alam pokok bakau yg mengijo.

The Lookout Point

The suspension bridge

The mangrove pot roots and trunks

The green canopies

under walkway canopies

Pulau Kukup’s floating jetty

38/365

Petang Jumaat haku terjah ke Pantai Rambah.  Air laut tengah surut lah pulak.

Postnote: Gambar bawah menunjukkan tiang2 konkrit jeti yg x diurus dan dijage dah menyembah bumi.

Pantai Rekreasi Sungai Rambah, Pontian

10/365

Arini Senin. Salam Senin to uoolss.

Gambar aQi (bawah) kat tepi pantai Pontian yg sedang giat direnovasi pd ari Sabtu petang kelmarin. Just lucky to get this sunset view, sbb ujan dh turun mencurah2 lima menit sebelum itu.

Pontian Beach