Category: Sony Nex 5

WELL DONE

Sebenarnya dah lama mQ (baca my Queen oke) dapat surat promotion. Janji nak banjer makan sushi pon dah lama tak jadi jadi. Tak lupa mQ tapi.

Petang Jumaat pas magrib anak beranak penuh satu van bagai pergi Jaya Jusco Permas Jaya. Makan sushi kat Sushi King sudah. Pas haku bayar bil segala, baru mQ terhegeh2 kata nak banjer sbb promotions dia, nak bayarkan bil – masuk maybank2u lagik. Har har har – saperla tak sayang bini, tapi ada kan. Kanns?

TEMPAT2 MENARIK DI PERLIS: TASIK TIMAH TASOH

Kuar dari Gua Kelam, ondway to Kuala Perlis, haku ingat nak singgah Tasik Timah Tasoh. Sbb gambar dlm internet nmpk mcm menarik.

Tapi tak haku sangka, buah cempedak dah jadik nangka. Pintu gate ke taman tasik ditutup pulak. Sudah dijadikan Kem Bina Negara.

Haku tangkap2 gambar kat luar pagar jakk. Demm.

I’VE GOT FIVE KIDS TO FEED

Utk mengelakkan keliru, haku cerr cerita pasal anak-anak haku yg lima.

Yg satu, aDm, bukanlah nama sebenar. Dulu, darjah satu sampai darjah enam di sekolah rendah jenis kebangsaan cina masai. Semalam baru tiba dari Kota Samarahan.

Yg dua, aTi, sekang kat kolej di Jasin (Melaka oke). Dulu, aTi pon sekolah cina masai.

Yg tiga, aQi, sekang pengawas di sekolah menengah kebangsaan. Dulu, aQi belajar di sekolah rendah cina nam heng.

Yg empat, aBo, masih bersekolah di sekolah cina nam heng, sepelaung jer dari rumah.

Yg lima, yaasir, sekang sekolah tadika cina matahari. Nak register sekolah cina nam heng jugak. Masa gi sekolah tadika saje tak pakai pampers boleh pulak. *Ketawa.

Semalam petang (Sabtu), sempat jugak haku bawak dorang semua makan2 steamboat buka puasa. Kat Jaya Jusco Tebrau City sudah.

Esok malam dah raya. Salam hariraya aidilfitri wat kengkawan semualah. Maaf zahir dan bathin dari me yg jauh dimata.