Tag: ANAQI

AQI CLASSMATES

aqi and 21 of his classmates of 2012

Semalam penulis tidaklah berjalan kemana-mana kecuali pergi melihat-lihat kedai perabut saja.

Lagipun selepas solat jumaat, ramai tetamu yg datang beraya kerumah. Selain rakan sekelas aQi, kekanda penulis, kakSom dan bangMat sekeluarga pun datang beraya juga.

Alahai.

I KNOW WHAT I DID THIS RAYA

NO PROPER THEME THIS RAYA

Hariraya aidilfitri hari yg pertama semalam, penulis sudah pulang ke kampung halaman. Menjenguk ayahnda penulis yg uzur yg sekarang tinggal bersama-sama keluarga adinda lelaki.

Kami meluangkan masa juga menziarahi pusara ibunda penulis.

Walaupun penulis membawa kamera, tetapi penulis tidak mengambil sebarang gambar ketika di kampung. Sesuatu yg jarang-jarang penulis lakukan.

Alahai.

WE CAN DO THIS EVERY RAYA
ALL THE CHILDREN
1. ADM
2. ATI
3. AQI
4. ABO
5. YAASIR
BUTANG BAJU AKU MANA PAH?

AKU TAK SUKA BOKEH

YAASIR

Penulis sudah lama teringin membuat kesan khas bokeh. Baru tadi malam penulis mencubanya. Walaupun dengan peralatan ringkas, penulis merasakan cubaan membuat bokeh adalah aktiviti yg mencabar juga. Tidaklah semudah yg penulis sangka sebelum ini. Mungkin dilain kali penulis berkeinginan mencubanya sekali lagi.

Penulis masih ingat lagi kali terakhir penulis membuat entri bokeh ialah 2 tahun yg lalu di luar negara. Entri [+ DrSinga pun suka Bokeh ] yg berlatarbelakangkan taman bunga-bunga tulip di Melbourne memang menarik pandangan penulis.

Hari ini pun ramai kawan-kawan pembaca blog penulis yg masih tidak tahu dan faham apa maksud ‘bokeh’. Ada yg bertanya ‘Bokeh tu gapo?’. Ini adalah disebabkan istilah ‘bokeh’ berasal dari Bahasa Jepun dan hanya digunakan dalam bidang fotografi sahaja. Secara ringkasnya, ‘bokeh’ bermaksud bahagian objek dalam gambar yg kabur disebabkan jarak objek-objek yg berlainan diantara satu sama yg lain. Dalam bahasa Inggerisnya, ‘bokeh’ disebut ‘blur’. Manakala ‘Sembilan’ dalam bahasa Jawa disebut ‘Songo’.

Alahai.

AQI
ABO, AQI, AND YAASIR LAST NIGHT

HARD ROCK CAFE: BEIJING

aDm as a t-shirt model and yaasir in the trolley, Kipmart Masai

Me sudah cadang hendak berjalan-jalan (naik keta ofcoz) ke utara semenanjung cuti raya yg panjang nanti. InsyaAllah.

‘Nak duduk kat Hard Rock Hotel,’ kata mQ.

Alahai.

THIS IS WHY I AM FAT
A FAMILY IN TUTTI FRUTTI MASAI

AKU TAK SUKA ANIME

↑ aTi and her friends with their cosplay, and BMW evo
Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

Semalam (Sabtu) anak wedok dah sibuk nak pegi tengok expo Anime Festival tu. Me layan je.

Alahai.


↑  aQi and soldiers at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ on an evo dashboard, Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ cosplayers at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ figure on motorbike at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ aQi and cosplayer at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ saint cloth myth figure at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ girls and nobita at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ foursome at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ dragon ball figures at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ aQi and cosplayer at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ small lady figures at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ little girls at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ aTi wearing her cosplay wig at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ i shot you, Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ police amoi at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur