Tag: ANATI

TAKPERLAH, ME PASS

THE 23RD ANNIVERSARY THAT YOUR FATHER FORGOT AND YOUR MOTHER DOESN’T CARE ABOUT LEGOLAND

Semalam selepas menghantar kak Jnulekasnova (klise!) untuk diservis buat pertama kalinya, penulis berlari-larian ke Nusajaya untuk melihat sendiri taman tema Legoland yg sedang glemer yg akan dibuka pada 15hb September 2012 ini.

Walaupun ada rakan-rakan penulis yg berkata bahawa panduan jalan arah ke Legoland amatlah mudah, tak susah nak mencari, dan signboardnya besar-besar amatlah mencabar juga. Penulis merasakan cabaran yg sama semasa penulis mula-mula mencari pusat beli-belah JPO Kulaijaya dulu-dulu. Sepatutnya signboard atau papantanda yg besar-besar sudah terpancang awal-awal dari Taman Perling lagi, atau dari bandaraya Johor Bahru lagi, atau dari pekan Masai lagi. Ala, seperti papantanda majlis budak-budak pengantin yg ditampal kat tiang-tiang trafik jalanraya. Boleh kah begitu? *Senyum.

Disebabkan penulis tiada tiket undangan percuma, maka penulis hanya mampu mengencis saja dari pintu luar dan menangkap sekeping dua keping gambiran saja sudah. Lagipun ditengahari yg terik tanpa adanya apek yg menjual aiskrim batang, yg membuatkan penulis dibanjiri peluh atas dan bawah.

Sambil itu, penulis tidaklah hendak menunjuk-nunjuk gambiran-gambiran lain selain sekeping saja diatas kerana ramai sudah rakan-rakan penulis yg lain yg sudah berjaya masuk kedalam taman secara percuma dan mengambil gambar yg lebih mancongkam.

Alahai.

I KNOW WHAT I DID THIS RAYA

NO PROPER THEME THIS RAYA

Hariraya aidilfitri hari yg pertama semalam, penulis sudah pulang ke kampung halaman. Menjenguk ayahnda penulis yg uzur yg sekarang tinggal bersama-sama keluarga adinda lelaki.

Kami meluangkan masa juga menziarahi pusara ibunda penulis.

Walaupun penulis membawa kamera, tetapi penulis tidak mengambil sebarang gambar ketika di kampung. Sesuatu yg jarang-jarang penulis lakukan.

Alahai.

WE CAN DO THIS EVERY RAYA
ALL THE CHILDREN
1. ADM
2. ATI
3. AQI
4. ABO
5. YAASIR
BUTANG BAJU AKU MANA PAH?

AKU TAK SUKA ANIME

↑ aTi and her friends with their cosplay, and BMW evo
Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

Semalam (Sabtu) anak wedok dah sibuk nak pegi tengok expo Anime Festival tu. Me layan je.

Alahai.


↑  aQi and soldiers at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ on an evo dashboard, Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ cosplayers at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ figure on motorbike at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ aQi and cosplayer at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ saint cloth myth figure at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ girls and nobita at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ foursome at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ dragon ball figures at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ aQi and cosplayer at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ small lady figures at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ little girls at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ aTi wearing her cosplay wig at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur


↑ i shot you, Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

↑ police amoi at Anime Festival 2012, PWTC, Kuala Lumpur

[PHOTO ESSAY] JASIN SNAPSHOTS: A COWBOY TOWN

↑ 1. Welcome to Jasin

Sementara tunggu anak wedok berurusan dalam kolejnya, me jalan2 pekan Jasin itu. Tiga jam memang suatu waktu yg panjang juga.

Tahun lepas me dah buat photoessay Masai. Tahun ni terai kat Jasin pulak. (41 photos total)

Alahai.

↑ 2. Bunga kertas, Masjid Al-Ghaffar, Jasin, Melaka


↑ 3. Masjid Al-Ghaffar, Jasin, Melaka


↑ 4. Jasin Post Office


↑ 5. JKR red Building, Jasin, Melaka


↑ 6. Makam Tok Senara, Jasin, Melaka


↑ 7. Due to unmarked gravestones, you don’t know which one is him. Makam Tok Senara, Jasin, Melaka.


↑ 8. Umno building, Jasin


↑ 9. Muhibbah Restrooms, Jasin


↑ 10. Three small palm trees, next to the restroom.


↑ 11. Blue Avon building at the first roundabout in Jasin, Melaka.


↑ 12. EPF Building, Jasin, Melaka.


↑ 13. KFC Restaurant, Jasin, Melaka.


↑ 14. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 15. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 16. On Jalan Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 17. Fastlink mobile shop, Jasin, Melaka.


↑ 18. On the first roundabout with huge tanjak monument, Jasin, Melaka.


↑ 19. Maybank branch, Jasin, Melaka.


↑ 20. A lottery shop, Jasin, Melaka.


↑ 21. Classic telephones, Jasin, Melaka.


↑ 22. RM55.5 million lottery jackpots waiting for you, Jasin, Melaka.


↑ 23. Another roundabout in the town center, Jasin, Melaka.


↑ 24. Pasaraya Jasin, Jasin, Melaka.


↑ 25. Bazar Melayu (Malay Wet Market), Jasin, Melaka.


↑ 26. Love me? at Shell petrol station, Jasin, Melaka.


↑ 27. Pumping Shell’s Ron 95, Jasin, Melaka.


↑ 28. A caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 29. A caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 30. Snapping the caterpillar digging the Jasin river, Jasin, Melaka.


↑ 31. Teh 0 not so tasty at the Waterfront, Jasin, Melaka.


↑ 32. Farah was here at Waterfront, Jasin, Melaka.


↑ 33. Great Frangipani flower (Plumeria Obtusa) next to Petronas gas station, Jasin, Melaka.


↑ 34. An abandoned old traditional house, Jasin, Melaka.


↑ 35. A temporary bus and taxi stand, Jasin, Melaka.


↑ 36. Panorama ad on the bus, Jasin, Melaka.


↑ 37. A red JKR building, Jasin, Melaka.


↑ 38. Anati’s kindergarden, Jasin, Melaka.


↑ 40. Now we can tender KL registration number of ‘WWW’ but what will follow after ‘WYY’ later?, IKM Jasin, Melaka.


↑ 41. Ati at Dataran Jasin, Jasin, Melaka.

AKU TAK SUKA ASAM PEDAS

↑ Jalan Laksamana 2 

Ondway balik dari Jasin, me teringin pulak nak terai asam pedas melaka. Orang kata asam pedas kat sini sedap. Betul ke? Kahh.

Tapi di pekan Jasin memang tiada restoran asam pedas kan. Dari Jasin ke bandaraya pula memang agak panjang. Pencarian kedai Hajjah Mona asam pedas yg biasa-biasa aje tidaklah mencabar mana, sebab wakGarmin pun sudah kenal.

Tapi taklah sehebat asam pedas Terangkat (Desa Pandan). Dan asam pedas Buburia boleh tunggu.

Alahai.

↑ we are the only customers